E-tailer van vitamines en supplementen uit de VS

Deze direct-to-consumer leverancier van voedingssupplementen en vitamines uit de Verenigde Staten begon haar samenwerking met Asendia USA in 2015.

Lopende band met bruine kartonnen pakketten die open staan en waar inhoud aan toegevoegd wordt voor verzending

Verlaagde verzendkosten en betere zichtbaarheid

Een direct-to-consumer leverancier van voedingssupplementen en vitamines uit de Verenigde Staten.

Over deze klant

Deze online retailer is gespecialiseerd in de verkoop van voedingssupplementen en vitamines en levert deze rechtstreeks aan de consument. Het bedrijf begon oorspronkelijk als leverancier aan de groothandel. Nadat ze hun naam gevestigd hadden binnen de groothandel, begonnen zij hun producten rechtstreeks online aan de consument aan te bieden.

De uitdaging

Asendia USA startte de samenwerking met deze klant in het najaar van 2015. Voorafgaand aan de samenwerking met Asendia, kende het bedrijf jaar-na-jaar een aanzienlijke daling van hun internationale business. Ze waren niet alleen op zoek naar manieren om meer verkeer naar de website te krijgen, maar ook om bezoekers te converteren naar klanten om zo het bedrijf terug te krijgen op het oude niveau en de internationale volumes en opbrengsten te laten stijgen. De online markt op het gebied van voedingssupplementen is zeer agressief en zeer competitief omdat er ontzettend veel spelers actief zijn. Dit bedrijf wist dat ze zich moesten concentreren op het snoeihard verlagen van de verpakkingskosten van de pakketten met een licht gewicht en een gemiddeld gewicht (5 tot 8 pond) om de verloren internationale inkomsten terug te winnen. Daarnaast moest deze leverancier, om samenwerking met een vervoerder mogelijk te maken, over de mogelijkheid beschikken om het back-end-systeem te integreren of rechtstreeks te werken met een vervoerdersplatform, zoals Endicia Professional. Handmatige invoer of te veel extra stappen zouden niet productief zijn en een integratie en samenwerking niet rechtvaardigen.

De oplossing

Asendia USA bood deze klant onze Fully-Tracked Goods-oplossing in combinatie met een directe integratie via Endicia Professional. Onze Fully-Tracked Goods-oplossing zorgde voor:

  • Aanzienlijk lagere totaalkosten per stuk voor zowel pakketten van 4,4 pond en meer dan 5 pond (een kostenbesparing van ongeveer 37%)
  • Verbeterde verpakking en zichtbaarheid door extra bezorginformatie en het tonen van de beschikbaarheid per land
  • Verbeterde klantervaring tijdens de bezorging door middel van onze mobiel-vriendelijke online portal waar klanten per merk hun order kunnen traceren
  • Directe integratie via Endicia Professional voor een geautomatiseerde oplossing, zodat er geen tijd verspild wordt aan het invoeren van orders

Ten slotte beheert Asendia USA ook het inkomende transport voor het vervoer van internationale pakketten van de klant vanuit hun magazijn naar Asendia’s faciliteit vlak bij Chicago O'Hare International Airport. Wij bieden een-op-een ondersteuning op het gebied van sales en klantenservice aan het managementteam en de eigen klantenservice van deze e-tailer met een efficiënte en tijdige follow-up.

Onze oplossingen voor pers en uitgeverijen maken cross-border e-commerce over de grens eenvoudig en betrouwbaar; wij ondersteunen uw ordermanagement, webwinkel en internationale bezorging.

Vraag een offerte aan