Financiële dienstverlener uit Canada en VS

Deze in Canada gevestigde organisatie in de financiële sector bedient al meer dan 10 jaar bijna 7 miljoen klanten en de Amerikaanse markt.

Stapels documenten die gesorteerd worden waarbij we de handen van een mannelijke medewerker van Asendia zien die vier stapeltjes oppakt

Creatieve oplossingen leiden tot aanzienlijke besparingen

Deze in Canada gevestigde organisatie in de financiële sector bedient bijna 7 miljoen klanten. Het bedrijf doet ook al meer dan tien jaar zaken in de Verenigde Staten.

Over deze klant

Onze gerenommeerde klant is oorspronkelijk gestart in Canada en bedient de financiële bankensector al zo’n anderhalve eeuw. Iets meer dan tien jaar geleden deed onze klant een aantal bedrijfsovernames waardoor zij haar activiteiten kon uitbreiden naar de Verenigde Staten. Er ligt daarbij een sterke focus op het geven van de beste klantenservice en gemak.

De uitdaging

Onze klant was op zoek naar een kostenbesparend proces voor de afhandeling van binnenlandse ‘First Class Flat’-post (grotere poststukken zoals A4-formaat) vanuit hun hoofdkantoor en hun drukwerkpartner vanuit een aangrenzende staat. Ze hadden ook een effectieve methode nodig om de dagelijkse poststroom vanuit beide locaties te combineren rekening houdend met de strenge regelgeving en controle op de financiële en bancaire sector.

De oplossing

Asendia USA erkende dat de transportkosten de meerderheid van de kostenbesparingen op de verzendkosten van binnenlandse First Class Flat-post weer zouden opslokken. Om dit probleem tegen te gaan, ontwikkelden we een plan dat de transportkosten van de klant zou laten verdwijnen. De klant was eigenaar van een vloot van koeriersvoertuigen die post ophaalden en afleverden bij lokale vestigingen van banken en drukwerkpartners. Asendia USA mocht gebruikmaken van dit koeriersnetwerk zodat de klant de post direct kon afleveren aan het magazijn van Asendia. Door de transportkosten met deze creatieve oplossing te elimineren, was Asendia USA in staat om de klant een aanzienlijke kostenbesparing te bieden op de binnenlandse First Class Flat-post.

Daarnaast ontwikkelde het IT-team van Asendia, om aan de controle-eisen te voldoen, een rapportageportaal zodat de klant kan zien welke volumes dagelijks worden opgepikt en verwerkt door beide locaties. Deze informatie wordt elke week geplaatst en is voor de klant op elk moment toegankelijk als dat nodig is.


Dankzij het overweldigende succes van deze binnenlandse oplossing, werd Asendia USA later beloond met het verwerken van de Canadese én internationale post vanuit de Verenigde Staten.

Onze oplossingen voor post maken cross-border e-commerce over de grens eenvoudig en betrouwbaar; wij ondersteunen u bij de productie, internationale bezorging en responsmanagement.

Vraag een offerte aan

Gerelateerde producten