Frieze


Het logo van Frieze waar Asendia de databestanden van opschoont zodat haar kunstbeurzen een succes worden
Frieze is een media- en evenementenbedrijf met vier pijlers, drie internationale kunstbeurzen per jaar en een kunstacademie. Asendia zorgt voor het opschonen van de databestanden en het drukwerk zodat Frieze zich kan concentreren op andere belangrijke zaken.

Ingezoomd op envelop met zwarte stempel van Asendia die aangeeft welk retouradres gebruikt kan worden als de zending onbestelbaar is

De kunst van het opschonen van data

Frieze is een media- en evenementenbedrijf met vier pijlers, drie internationale kunstbeurzen per jaar en een kunstacademie. Asendia zorgt voor het opschonen van de databestanden en het drukwerk naar de VIP-gasten van Frieze, zodat Frieze zich kan concentreren op andere belangrijke zaken. Dat noemen wij nou ‘Very Important Printing!’.

Over deze klant

Frieze vormt dé bron voor hedendaagse kunst en cultuur. Frieze brengt vier publicaties uit: Frieze Magazine, Frieze d/e, Frieze Masters Magazine en Frieze Week. En zij organiseert drie internationale kunstbeurzen: Frieze London, Frieze New York en Frieze Masters. Daarnaast biedt Frieze ook cursussen en lezingen aan via de Frieze Academie en www.frieze.com. De drie kunstbeurzen worden elk jaar gehouden. Oorspronkelijk was het een beurs voor moderne kunst gericht op de verkoop van het werk. Inmiddels is Frieze uitgegroeid tot een cultureel evenement met liefhebbers en beroemdheden die de beurzen bijwonen om de kunst te bekijken. Het begon met Frieze London en in 2011 werd Frieze Masters toegevoegd om historische kunst een plek te geven. Frieze New York werd later toegevoegd om tegemoet te komen aan de behoeften van de groeiende New York kunstscene.

De uitdaging

Frieze maakte voor het eerst kennis met Asendia in 2014. Frieze was op zoek naar een partij die het drukwerk, sorteren en versturen van VIP-uitnodigingen en kaarten voor de Friezen kunstbeurzen uit handen kon nemen. Dit werd in eigen beheer gedaan door het VIP-Relatieteam, maar door de groei was dit niet langer haalbaar.

De oplossing

Asendia UK werkt samen met het Frieze VIP-Relatieteam en het Exposanten Relatieteam om gegevens op te schonen en VIP-kaarten, uitnodigingen en enveloppen af te drukken. Het Britse Asendia-team sorteert de uitnodigingen en VIP-kaarten met de juiste enveloppen voordat ze worden verstuurd. Asendia UK stuurt twee keer per jaar meer dan 45.200 poststukken voor Frieze.

Nu Frieze werk heeft uitbesteed aan een getraind team dat complexe en grote hoeveelheden post kan afhandelen, houdt het VIP-Relatieteam en het Events Managementteam tijd over om zich te concentreren op andere belangrijke aspecten van de evenementen. Dit heeft grote voordelen voor hen opgeleverd.

"We werken nu 2,5 jaar met Asendia samen en worden zeer goed geholpen. We zijn altijd op zoek naar het verbeteren van onze mailings met een focus op kwaliteit; dit is erg belangrijk voor ons merk en we zijn tevreden met de service die wij hebben gekregen. We staan in nauw contact met onze accountmanager en delen vaak innovatieve ideeën en suggesties. We zijn erg blij met de flexibiliteit die Asendia heeft getoond om late en complexe mailings in goede banen te leiden."
Amanda Cusimano, Data en Mailings Manager

Onze oplossingen voor direct mail maken cross-border e-commerce eenvoudig en betrouwbaar; wij brengen uw marketingmateriaal naar potentiële klanten over de hele wereld.

Vraag een offerte aan

Gerelateerde producten