De kracht van content

03 februari, 2016

Een infographic geeft de kracht van content weer met bijvoorbeeld het cijfer dat 91% van de Amerikaanse volwassenen tijdschriften leest



Hoe kun je consumenten zo ver krijgen om te kopen wat jij verkoopt? Veel bedrijven gaan verder dan reclame-uitingen en creëren op maat gemaakte content om hun boodschap over te brengen via ‘corporate publishing’.

Content wordt overal gemaakt, elke minuut van elke dag en marketeers zijn op zoek naar nieuwe manieren om te profiteren van die stroom aan informatie. Het is goed om te beginnen met het formuleren van een goede strategie om te voorkomen dat uw berichten zich amper verspreiden. Het is essentieel om de best mogelijke content te creëren, anders bestaat het risico dat het bericht is weggevaagd voordat potentiële kopers het hebben opgemerkt. Het kiezen van de juiste distributiekanalen is cruciaal.

Voor velen blijft drukwerk de sleutel tot een succesvolle content-gedreven campagne. Uit onderzoek blijkt dat herkenning uit advertenties in tijdschriften hoog blijft, net zoals het aantal lezers. Mensen zoeken in magazines naar inspiratie, kennis en ontspanning en inhoud die past bij hun smaak. Merken moeten aansluiten bij deze behoeften als ze willen dat hun content gelezen wordt.

Die merken die dat doen, worden gewaardeerd door hun lezers. Onderzoek toont aan dat merken die content maken voor "mensen zoals ik" een positief gevoel opwekken voor hun merk. Een voorbeeld volgens de ‘CMO Council’ is dat in de Verenigde Staten 78% van de consumenten dankzij op maat gemaakte content het gevoel heeft dat de betreffende organisatie waarde hecht aan het opbouwen van een goede relatie met hen.

Het is een geval van “vertellen, niet verkopen", het vinden van het juiste onderwerp, de juiste toon voor uw lezers en het positioneren van jezelf als expert op een bepaald gebied. Hierdoor kan de geloofwaardigheid van een merk internationaal verbeteren, waardoor nieuwe consumenten worden aangetrokken en diegenen die al bekend zijn met uw producten en diensten als klant worden behouden.

Voor meer details over hoe content u kan helpen om uw bedrijf te transformeren, kunt u hier het volledige artikel downloaden.

U kunt ook onze handige infographic bekijken: klik hier voor een groter formaat.

Bekijk onze video over de kracht van content om nog meer te ontdekken.


Ga naar www.asendia.com/press voor meer informatie over hoe Asendia u kan helpen met uw zakelijke publicaties.

Gerelateerd nieuws & blog