Een handgemaakte direct mail voor alle zintuigen

01 september, 2016

Oude antieke spullen zoals een muziekplaat gloeilamp en leica camera uitgestald op een tafel

Direct mail campagnes zijn steeds vaker multidimensionaal en zijn spannend en boeiend dankzij het gebruik van interessante vormen en texturen. Maar één direct mailcampagne prikkelt alle zintuigen en weet de betekenis echt over te brengen en ontvangers te binden.

Het Soundlab van Leica Gallery in Sao Paulo is een innovatief direct marketingproject dat erin slaagt om het iconische fotografiebedrijf ongelooflijk uit te beelden.

Soundlab voegt het gehoor als dimensie toe aan direct mail. Dit is een perfecte aanvulling op de sensaties die direct mail kan oproepen met zicht en aanraking. De campagne geeft een aantal van de beste foto's die ooit met een Leica camera zijn genomen een nieuw leven, zowel in het drukwerk als op vinyl, en creëert de geluiden die de fotograaf zou hebben ervaren bij het nemen van de originele foto's. Er wordt zelfs 3D-binaural-technologie gebruikt om 360⁰ geluid te produceren voor een overweldigende ervaring.

Bij elke volledig handgemaakte lederen doos is een vinylplaat met zes audiotracks toegevoegd, een fotoboek en speciale posters, allemaal ontworpen om een multidimensionale glimp te tonen van de ongelooflijke bijdrage die Leica aan het ontstaan van media heeft gedaan in de afgelopen eeuw. Het handgemaakte element vormde de basis van de campagne, omdat elke Leica camera nauwkeurig met de hand wordt vervaardigd.

Deze unieke campagne werd bekroond met een ‘D&AD Wood Pencil’ als erkenning van innovatie. Ontdek hier meer over Soundlab.

Copyright foto: Agency F/Nazca Saatchi & Saatchi // Client Leica Gallery São Paulo