Epic Denim - een veelzijdige direct mail uitnodiging

24 augustus, 2016

Foto's van de epic denim campagne van jeansmerk Mustang die een gepersonaliseerde direct mail uitnodiging stuurde gemaakt van oude jeans

Personalisering is een van de beste manieren om uw publiek met uw direct marketingcampagne te binden. Eén innovatief bedrijf geeft haar uitnodigingen wel een heel persoonlijk tintje. Jeansmerk Mustang nodigt elk jaar VIP’s uit voor een speciaal diner in Berlijn, maar haar campagne 'Epic Denim' in 2014 is werkelijk uniek.

De direct mail, gemaakt van oude jeans, vormde een tien pagina's tellend boek met daarin een prachtig gestikt verhaal in de stof. Het slimme verhaal onthulde meer over de achtergrond en recente geschiedenis van Mustang en gaf zo een kleurrijke draai aan een traditionele uitnodiging.

Hoe kon een campagne die zo op het merk gericht is, toch een direct mail op maat verzorgen? Dat ging als volgt: elk boek bevatte een ingenaaid portret van de ontvanger en, als je de kaft voorzichtig lossneed, zou het boek een spijkerbroek ontrafelen – aangepast aan de maat van de ontvanger.

De campagne die van Mustang de titel 'The First Wearable Book' kreeg, heeft diverse prijzen gewonnen waaronder het brons van Eurobest en een ‘Wood Pencil’ bij de D&AD Awards. Dit toont aan dat een direct mail met een weloverwogen, persoonlijke touch het ver kan schoppen.