6 doelen die succesvolle e-tailers nastreven

16 december, 2019
19_63_GLOBAL_6_Goals_Blog_Banner.jpg

E-commerce zet zijn wereldwijde opmars voort met een omzet die dit jaar naar verwachting bijna $3,5 biljoen zal bedragen.

Vorig jaar traden miljoenen ambitieuze e-tailers toe tot de markt om een deel van de fenomenale winst op te strijken, hetgeen bijdroeg aan een indrukwekkende stijging van 18% die de wereldwijde e-commerce doormaakte. Is er een geheim voor online succes?

Succesvolle e-tailers onderscheiden zich in het veld door de toewijding aan de juiste doelstellingen. Wil jij weten welke doelstellingen jouw volle aandacht moeten krijgen? In dit blog 6 gemeenschappelijke doelen van e-tailers die weten wat nodig is voor gegarandeerd wereldwijd succes.

  • Een fantastische gebruikerservaring

Online retailers besteden nog wel eens te veel tijd aan het focussen op wie ze zijn en wat ze verkopen waardoor ze vaak het belangrijkste stuk van de “e-commerce puzzel” vergeten: de klant. Het perfectioneren van de klantervaring moet heel hoog op je prioriteitenlijst staan. Dit betekent het verbeteren van de customer journey, het verbeteren van de toegankelijkheid, en het stimuleren van betrokkenheid.

Zorg ervoor dat je website gebruiksvriendelijk is, zelfs voor klanten uit andere landen; dit betekent het bieden van een gelokaliseerde winkelervaring aan consumenten in andere landen zodat taal, valuta, betaalmethoden, kleding- en schoenmaten allemaal relevant zijn voor de betreffende klanten. Vergeet niet dat de gebruikerservaring niet eindigt wanneer de transactie is voltooid: zorg ervoor dat je een uitstekende verzend- en retouroplossingen biedt en dat de klantenservice eersteklas is.

  • Brand Awareness

Brand awareness is heel belangrijk wanneer je je als organisatie probeert te vestigen in jouw markt van keuze. Een van de beste manieren om je te onderscheiden van de concurrentie en de bekendheid van je merk te vergroten is door een direct mail-campagne in te zetten – juist in deze wereld met veel elektronische communicatie. In vergelijking met e-mail wordt direct mail gezien als een meer vertrouwde, persoonlijke vorm van marketing. Denk goed na over de boodschap met betrekking tot je merk en hoe je dit aan klanten wilt overbrengen. Neem vervolgens contact op met een marketing-e-mailexpert zoals Asendia voor hulp bij het in de markt zetten van je bedrijf.

Een andere manier om de naamsbekendheid te vergroten is SEO. Klanten zullen immers niet bij je winkelen als ze je niet eens kunnen vinden. Maak gebruik van alle trucs die je bedrijf omhoog zullen stuwen in de resultaten van zoekmachines, zoals het publiceren van relevante content, focus op keywords en het updaten van metadata. Laat je niet intimideren door SEO – zolang de website voldoet aan de ontwikkelende normen van Google zou je geen problemen met SEO moeten ondervinden.

  • Optimalisatie voor mobiel gebruik

De voorspelling is dat in 2023 meer dan $4,5 miljard omzet tot stand is gekomen via een mobiele aankoop. Het is niet onwaarschijnlijk dat m-commerce de e-commerce spoedig wereldwijd zal beheersen. Het is duidelijk waarom m-commerce snel de voorkeursmanier wordt van online shoppen: meer gemak, sneller aankopen doen, een meer soepele klantervaring. Samenvattend; m-commerce past naadloos aan bij de hedendaagse levensstijl.

Slimme e-tailers kiezen voor ‘mobile first’. Ze ontwerpen websites zo dat ze compatibel zijn met kleine schermen, terwijl ze de bezoekerservaring snel, plezierig en gemakkelijk voor de ogen maken. Overweeg te investeren in een retail-app en functies te introduceren die de gebruikerservaring soepeler maken, zoals afrekenen met één klik. Dus als je verstandig bent, dan richt je je organisatie in op de mobile first trend!

  • Wereldwijd bereik

De meeste, zo niet alle, e-tailers ‘dromen’ van wereldwijd bereik en het bereiken van internationale markten. Maar is dit een droom die ook werkelijkheid kan worden? De waarheid is dat verkopen op buitenlandse markten ongelooflijk eenvoudig kan zijn - vooral als je samenwerkt met een bezorgspecialist zoals Asendia. Zodra je een internationale expert aan boord hebt hoef je je geen zorgen meer te maken om zaken als onbekende douanevoorschriften, invoerrechten en belastingen of verzendbeperkingen.

Door wereldwijd te gaan kan je variëren en profiteren van nieuwe kansen in spannende markten. Het groeipotentieel is enorm omdat je een veel grotere groep online shoppers van over de hele wereld aanboort. Met grondig onderzoek en een scherp inzicht in je nieuwe klantenbestand kan je je merk naar een heel nieuw niveau tillen.

  • Eenvoudige retourzendingen

Maak niet de fout van veel online retailers die het gevoel hebben dat ze succesvol zijn omdat ze grote aantallen beginnen te verkopen... maar dan verdrinken in de retourzendingen. Voor de moderne e-shopper is retourneren een essentieel onderdeel van de e-commerce-ervaring en de eenvoud van uw retourproces kan de doorslag geven met betrekking tot de vraag of een klant trouw blijft aan je merk of volgende keer bij een andere webshop gaat shoppen.

Klanten willen eenvoudig, probleemloos kunnen retourneren. Succesvolle e-tailers zorgen voor een solide en gemakkelijke retouroplossing, vooral bij verkoop aan internationale klanten. Omdat e-commerce-bedrijven over de hele wereld hogere rendementen hebben dan ooit tevoren, beschermt een uitzonderlijk goede retourregeling jouw wereldwijde reputatie. Asendia haalt de stress voor jou uit je internationale retourbeheer - onze nieuwe retourmogelijkheden helpen de kosten te stroomlijnen en klanten tevreden te stellen.

  • Het vertrouwen winnen van klanten

Vertrouwen is van cruciaal belang bij het online shoppen, maar het zal je verbazen hoe weinig bedrijven dit tot topprioriteit maken. Om ervoor te zorgen dat klanten terugkeren moet je zoveel mogelijk betrouwbaarheid uitstralen, met name bij internationale verkoop waar er een grotere angst heerst voor fraude, identiteitsdiefstal, gestolen gegevens en verloren zendingen. Denk na over hoe transparant je bent in de communicatie en hoe authentiek het imago van je merk is.

Het is belangrijker dan ooit om te bewijzen dat winkelen op je website veilig is voor potentiële klanten. Daarom hebben alle Asendia-klanten nu gratis toegang tot een gouden lidmaatschap met Safe.Shop, het wereldwijde e-commerce-vertrouwensmerk. Safe.Shop werd gelanceerd door de Ecommerce Foundation, een belangrijke partner van Asendia, met als doel het klantvertrouwen te verbeteren en de wereldwijde handel te stimuleren. Registratie is eenvoudig en een uitstekende stap om je te verzekeren van het vertrouwen van klanten.

Als je meer advies wilt over hoe je je internationale e-commerce-strategie kunt verbeteren, neem dan vandaag nog contact met ons op.

Neem contact op met Asendia