Waar let de Amerikaanse shopper op bij cross-border online aankopen?

06 juli, 2019
19_GLOBAL_US_Solutions_Blog_Banner.jpg

Met een stabiele infrastructuur en een lange geschiedenis van wereldwijde handel, is de VS een aantrekkelijke markt voor elk bedrijf.

Als gevolg van een hoge internetpenetratie zijn shoppers in deze grootste economie van de wereld meer dan ooit bereid om internationaal te shoppen; de B2C e-commerce bedroeg in 2018 maar liefst 522 miljard dollar, en steeds meer Amerikanen kopen over de grens.

De ‘tech-savvy’ Amerikaanse shoppers zijn doorgaans ruimdenkend, relatief welvarend, brengen graag tijd door op het internet, en geven veel geld online uit; een evenement als Cyber Monday genereerde vorig jaar maar liefst 7,7 miljard dollar.

Wat verwachten Amerikaanse shoppers van e-commerce?

De Amerikaanse markt, een zeer grote en succesvolle markt, kan erg concurrerend zijn; de meest bezochte e-commerce sites zijn Amazon, eBay en Craigslist. Door de omgang met e-commerce reuzen als Amazon en eBay zijn de Amerikaanse consumenten vertrouwd geraakt met een eersteklas klantenservice. Retourneren, terugbetalingen en het soepel afhandelen van bestellingen is een must voor elk e-commerce bedrijf dat zich op de VS richt.

Amerikaanse consumenten voelen zich op hun gemak bij het maken van digitale betalingen; 62% gebruikt bij voorkeur creditcards, 58% gebruikt online betaaldiensten zoals PayPal en Amazon, en 47% betaalt via automatische incasso. Als zodanig verwachten Amerikaanse online shoppers een professionele, gebruiksvriendelijke en veilige website voor het winnen van hun vertrouwen, terwijl diensten zoals regelmatige bezorgingsupdates kunnen helpen om dat vertrouwen verder te verstevigen.

42% van de Amerikaanse shoppers kiest voor standaard bezorgdiensten, waarbij slechts 7% kiest voor levering op dezelfde of de volgende dag, en slechts 9% haalt de items zelf af in de winkel. Amerikaanse consumenten zijn niet snel bereid om extra te betalen voor een snellere levering; ze vinden het niet erg om te wachten.

For more information on the US e-commerce market, visit our webpage that’s dedicated to this exciting destination.

Bied snelle en betrouwbare levering tot de voordeur aan voor een redelijke prijs, en de kans is groot dat Amerikaanse klanten terug blijven komen.

Download het B2C e-commerce rapport Verenigde Staten 2018 voor meer informatie over de e-commerce markt, waaronder consumentengedrag en trends.

Meer informatie
19_UK_Destination_US_Ecommerce_Report_Cover.jpg
Distribution.svg

EEN PREMIUM OPLOSSING VOOR SHOPPERS UIT DE VS

Amerikaanse klanten die over de grens kopen verwachten een premium service en een snelle levering tot in elke uithoek van de VS, een vlotte afhandeling door de douane, en een uitstekende klantenservice in elke fase van het proces.

De Premium Goods oplossing van Asendia is specifiek afgestemd op de Amerikaanse markt. Van vooraf berekende kosten, om ervoor te zorgen dat er geen verrassingen bij de douane ontstaan, tot een scala aan thuisbezorgingsopties door vertrouwde koeriers. De Premium Goods oplossing van Asendia is perfect voor de Amerikaanse shoppers.

Met Premium Goods genieten Amerikaanse shoppers van:

  • Snelle levering: Amerikaanse distributiecentra zorgen voor toegang tot de allerbeste distributienetwerken voor pakketten
  • Pre-paid douane: de douanekosten worden door de klant vooraf betaald zodat het douaneproces aan de zijde van de verkopers soepel kan verlopen
  • Regelmatige updates: internationale tracking via e-mail of sms houdt klanten op de hoogte
  • Betrouwbare service: verschillende bezorgingsopties, door vertrouwde lokale koeriers

Het wereldwijde netwerk van Asendia, gecombineerd met lokale expertise, maakt het eenvoudiger om je op nieuwe markten te oriënteren. Bekijk hoe een op maat gemaakte oplossing zoals Premium Goods je bedrijf kan helpen over de grens te groeien door vandaag nog contact met ons op te nemen.

Vraag nu een offerte aan voor je internationale pakketbezorgingen naar de Verenigde Staten.