
Verenigde Staten B2C E-commerce rapport 2018
Het Verenigde Staten e-commerce rapport 2018, gaat dieper in op de Amerikaanse e-commerce markt en analyseert consumentengedrag, voorkeuren …
E-commerceHet e-commerce rapport over Australië, opgezet door de E-commerce Foundation, gaat dieper in op de details van de B2C e-commerce markt en het gedrag van consumenten en de trends. Het rapport bevat ook interviews met experts van toonaangevende logistieke dienstverleners en retailers in de Australische e-commerce markt, waaronder Mazars en SAP.
Het e-commerce landschap in Australië
De internetpenetratie neemt toe in Australië; 88% van de bevolking maakt naar verwachting in 2018 gebruik van internet, dat is iets meer dan in 2017 toen het 87% was. Van deze 88% online bevolking, doet naar schatting 81% online aankopen in 2018. Australië staat op de 18e plaats in de Logistic Performance Index, heeft een 14e plaats in de Ease of Doing Business Index en de 2e plaats in de E-government Index.
E-commerce consumenten in Australië
'Onderzoek toont aan dat Australiërs marktleider zijn in het achterlaten van hun online winkelwagentjes. Ze zijn bijzonder prijsbewust, waarbij 60% van de ondervraagden het winkelwagentje verlaat wanneer de verzendkosten hoger zijn dan verwacht. 46% gebruikt het winkelwagentje hoofdzakelijk om prijzen met andere merken te vergelijken.' - Jennifer Arnold, Vice-president marketing, SAP Customer Experience, Asia Pacific Japan/ Greater China
Het grootste deel van wat de Australische consumenten online kopen bestaat uit kleding (47%), multimediaproducten (37%) en consumentenelektronica (31%). Op de vraag welke betaalmethoden het meest worden gebruikt of in het verleden werden gebruikt, stonden online betalingen (PayPal, Amazon Payments) op de eerste plaats met 67%, gevolgd door creditcards (51%) en automatische incasso (46%).
eBay is de toonaangevende online winkel in Australië met meer dan 9 miljoen unieke bezoekers, gevolgd door Gumtree met meer dan 5 miljoen unieke bezoekers. Bovendien vertonen Australische consumenten interessant gedrag dat vergelijkbaar is met dat van andere landen. Wanneer online shoppers bijvoorbeeld een grote aankoop plannen, doen ze eerst onderzoek op internet (59%) en vinden ze de meeste consumentenrecensies (40%) op internet erg nuttig.
Bekijk de onderstaande infographic voor hoogtepunten van het rapport van de E-commerce Foundation.
Wij gebruiken cookies om u een betere online ervaring te geven en om onze content en diensten op basis van uw interesses te kunnen afstemmen. Door het gebruik van onze website of door te klikken op "OK", gaat u akkoord met ons cookiebeleid. Als u geen cookies wilt toestaan, kunt u ze in de instellingen van uw browser uitschakelen. Klik op deze link om te weten hoe u ze kunt uitschakelen