Belangrijke factoren voor cross-border e-commerce succes in China

09 juli, 2019
19_GLOBAL_China_Solutions_Blog_Banner.jpg

Met een snelgroeiende bevolking, een dalende werkloosheid en een stijging van het BBP van 7,5% op jaarbasis, wordt China een vooraanstaande e-commerce bestemming voor steeds meer retailers.

China heeft een enorm deel van de wereldwijde e-commerce markt in handen, maar om in China succesvol te zijn is een gedetailleerd inzicht in de Chinese cultuur, betalingsvoorkeuren, en de manier waarop men online winkelt, een vereiste.

Het e-commerce landschap in China – hoe haal jij daar voordeel uit

Single's Day (11 november) is de belangrijkste winkeldag ter wereld, en in 2017 genereerde China in zijn eentje 25 miljard dollar aan online verkopen; er is overduidelijk een enorme behoefte aan e-commerce. Overheidsplannen om de infrastructuur door het hele land te verbeteren en de grenzen van plattelandsgebieden van China te verbinden, zijn ook veelbelovende tekenen voor toekomstige groei.

Maar het aanboren van zo'n enorme markt gaat niet zonder uitdagingen. De concurrentie is hevig in China en wordt gedomineerd door e-commerce gigant Alibaba die maar liefst 58% van de totale e-commerce omzet in de detailhandel genereert. Op de tweede plaats staat JD.com, die heeft slechts 16% van de omzet in handen. Chinese consumenten staan echter wel open voor nieuwe merken en betalen graag voor buitenlandse producten die ze kennen en vertrouwen. Als je kan bewijzen dat je bedrijf een goed en gevestigd merk is, zal je snel de vruchten plukken van je verkoop over de grens.

Leveringsvoorkeuren van de online Chinese shoppers



  • 88% van de Chinese consumenten zoekt naar websites die gratis bezorging aanbieden
  • 66% verwacht dat ze geen minimumuitgaven hoeven te doen om in aanmerking te komen voor gratis levering
  • 90% zou meer online winkelen als er een breder scala aan bezorgopties was
  • 89% vindt het belangrijk om op een vastgestelde leveringsdatum te kunnen rekenen
  • 76% wil graag dat levering op dezelfde dag wordt aangeboden

Ga voor meer informatie over de Chinese e-commerce markt naar onze webpagina die aan deze mooie bestemming is gewijd.

Om onderscheidend te zijn voor de Chinese consument moet je ze diensten aanbieden waar ze echt behoefte aan hebben, van online betalingsmogelijkheden (80% van de shoppers prefereert dit) tot snellere leveringen (van artikelen die in het buitenland worden gekocht, wordt levering binnen een week verwacht).

Download het B2C e-commerce rapport China 2018 voor meer informatie over de e-commerce markt, inclusief consumentengedrag en trends.

Meer informatie
19_UK_Destination_China_Ecommerce_Report_Cover.jpg
Distribution.svg

LEVERINGSSERVICE VAN ASENDIA'S PREMIUM GOODS

Onze pakketoplossing Premium Goods voor China maakt het leveren aan dit enorme land eenvoudig en betrouwbaar, zelfs tijdens piekmomenten zoals Single's Day. We helpen je navigeren door de complexe Chinese gebruiken, en ondersteunen je met het opbouwen van merkloyaliteit bij een nieuw klantenbestand.

Asendia's Premium Goods oplossing bestaat uit op maat gemaakte toepassingen voor Chinese shoppers die over de grens shoppen. Het omvat end-to-end tracking en maakt gebruik van onze samenwerking met China Post voor betrouwbare levering op het laatste gedeelte van het leveringstraject.

Met Premium Goods genieten je klanten van de voordelen van:

  • Gedegen lokale kennis en dochterondernemingen in Hong Kong en China
  • Een limiet van maar liefst 30 kg
  • End-to-end tracking
  • Vertrouwen dat ze krijgen door e-mail notificaties over de levering

Chinese consumenten geven online meer geld uit dan ooit, en bieden fantastische kansen voor retailers die de premium-service, vertrouwen en betrouwbaarheid kunnen bieden waar de Chinese shoppers om vragen. Asendia kan je helpen succesvol te zijn op deze snelgroeiende markt.

Vraag vandaag nog een offerte aan met betrekking tot de voorwaarden voor internationale pakketbezorging in China.