Voor uw succes is het cruciaal om tijd te besteden aan de fundamentele bouwstenen van een directmailcampagne

Digitale technologie heeft bedrijven allerlei nieuwe kanalen gegeven om hun klanten mee te bereiken: van e-mail tot sociale media en verder. Deze digitale kanalen zijn zo snel gegroeid dat veel mensen dachten dat ze de voorkeur zouden krijgen van marketeers. Desondanks heeft direct mail zijn status behouden als een van de meest effectieve marketingmiddelen die er zijn. Het is zelfs zo dat het gemiddelde responspercentage van direct mail meer dan 36 keer zo groot is als bij e-mail, het medium waarvan ooit verwacht werd dat het direct mail zou vervangen met een hogere respons.

Stapel witte enveloppen van direct mailing met de afbeelding van een vrouw met een laptop en de slogan inspiring you to grow with ecommerce en daarbij het logo van Asendia

Tips voor het opzetten van een succesvolle directmailcampagne

  • Weet wat uw doel is. 80% van het succes van uw campagne hangt af van of u zich richt op de juiste mensen met het juiste aanbod.
  • Herken hoe succes eruitziet. U moet in staat zijn om het gewenste resultaat van uw directmarketingcampagne samen te vatten in één korte zin.
  • Wees creatief terwijl u ook rekening houdt met porto. Het gebruik van kleur, textuur en slimme vouwen kan zorgen voor impact. U kunt de nieuwsgierigheid ook vergroten met QR-codes, augmented reality of ingesloten audio en video.
  • Gebruik goede gegevens. Kort gezegd hangt het allemaal af van uw gegevens. Een goede mailinglijst is vereist om de juiste persoon te bereiken op het juiste adres.
  • Weet of uw boodschap is aangekomen. Het is van groot belang dat u de capaciteit hebt voor het afhandelen van de respons, of het nu gaat om aangevraagde brochures, vragen aan het callcenter of vastgelegde gegevens.

10 simpele stappen voor succesvolle direct mail

Ontdek hoe u meer uit uw directmailcampagne kunt halen met onze gids '10 simple steps to a successful Direct Mail campaign'.

Downloaden
e-book.jpg

Ontdek hoe direct mail de verkoop stimuleert in de e-commerce

Wereldwijde direct mail helpt aantoonbaar bij het creëren van nieuwe zakelijke mogelijkheden voor webwinkels. Ontdek hoe u tussen de ruis van sociale media en e-mail de aandacht kunt trekken van uw publiek.

Video image

50%

van de shoppers gaat naar de website van een merk na ontvangst van direct mail

44%

van de consumenten kocht een product na ontvangst van direct mail

20%

deelt direct mail met iemand anders

De voordelen van internationale direct mail

envelope.svg

Effectieve en persoonlijke marketing gericht op klanten

17_HQ_About_Asendia_Globe_international_icon_white.svg

Hoger responspercentage in vergelijking met digitale communicatiemiddelen

17_UK_Dollar_Icon.svg

Meer ROI van de campagne dankzij een geïntegreerde benadering