Spanje B2C E-commerce Rapport 2019

18 juni, 2019
19_20_GLOBAL_Spanish_Report_Blog_Banner.jpg

E-commerce omzet stijgt naar verwachting met meer dan 20% in 2019.

‘Er zijn een aantal cruciale elementen wanneer je je bedrijf op de Spaanse markt wilt zetten. Zorg er ten eerste voor dat je betalingsmethoden zijn afgestemd op de lokale gebruiken… Zorg er daarnaast voor dat je het klanten zo eenvoudig mogelijk maakt.’
Roy Machielsen, Managing Director, Osudio

Dit exclusieve rapport van de Ecommerce Foundation verkent de B2C e-commerce markt van Spanje, inclusief het consumentengedrag en de trends in dit land. Daarnaast bevat het rapport interviews met deskundigen van SAP, MultiSafePay en Osudio.

Infrastructuur & Logistiek

Spanje scoort hoog in de Logistics Performance Index. Deze score geeft een beeld van de logistiek van een land op basis van de efficiëntie van hun douane afhandelingsprocessen, kwaliteit van de handel en het gemak van logistieke diensten. Daarnaast presteert Spanje ook goed in de Ease of Doing Business Index en de E-Government Development Index. Deze laatste weergeeft de e-overheid ontwikkelingen en investeringen.

E-commerce landschap

Van de Spaanse internetgebruikers winkelt 63% online, een hoog percentage in vergelijking met de rest van Zuid-Europa. De meeste shoppers gebruiken hun smartphone om online te winkelen, gevolgd door laptops. Spanje is een middelgroot land, wat ertoe leidt dat de meeste consumenten vinden dat de maximale levertijd voor een online bestelling tussen de 3 en 5 dagen zou moeten liggen. Daarnaast worden kleding en schoenen het meest geretourneerd in Spanje.

Voor meer informatie over de betalingsmethode voorkeuren van Spaanse consumenten, de inkomsten voor de belangrijkste e-commerce segmenten, en nog veel meer, download je nu onderstaand e-commerce rapport Spanje.

Vul onderstaand formulier in en download de light versie van het B2C e-commerce rapport Spanje 2019 gratis!


Ga naar http://www.ecommercefoundation.org/reports om het gehele rapport te downloaden.