Waarom Asendia kiezen voor het versturen van je pakketten naar Australië?


Als je op zoek bent naar de perfecte bezorgpartner met een grote expertise als het gaat om de verzending van post en pakketten naar klanten in Australië, neem dan nu contact op met Asendia. We leveren diensten aan allerlei soorten bedrijven, dus of je nu een gevestigd merk bent of een startende en groeiende onderneming, je kunt op ons rekenen als het gaat om diensten die perfect aansluiten op je behoeftes.

Diensten van top kwaliteit

Asendia gelooft in wereldwijde e-commerce die zo gemakkelijk mogelijk moet zijn, zonder franjes en zo voordelig mogelijk voor onze klanten. Wij streven naar het leveren van eersteklas diensten voor onze cliënten en hun internationale klanten, en daarom krijgen al onze cliënten een Asendia accountmanager toegewezen wiens taak het is om jouw zakelijke ambities te verwezenlijken. Ons bedrijf is continu op zoek naar verbeterpunten zodat wij altijd de meest optimale diensten leveren.

Uitgebreide kennis van de Australische markt

Asendia werkt altijd met de beste partners in de sector waardoor we altijd op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen en inzichten, om zo nog meer kennis te vergaren over deze boeiende markt. Daarnaast hebben we onze eigen vestigingen in Australië en Nieuw-Zeeland! We zijn ook volledig op de hoogte van de Australische douaneformaliteiten en invoerrechten en kunnen deze processen van je overnemen zodat je alleen maar hoeft te focussen op het belangrijkste onderdeel: de groei van je bedrijf.

Een scala aan post- en pakketoplossingen voor Australië

De logistieke en postbezorgingsdiensten van Asendia voldoen aan de belangrijkste verwachtingen die men in Australië heeft, zoals kostenefficiëntie, de mogelijkheid om bestellingen te volgen en betrouwbare retourzendingen. Dankzij ons scala aan bezorgopties en kennis van export naar Australië en douaneformaliteiten, zorgen wij ervoor dat het groeien van je merk in Australië zo gemakkelijk mogelijk wordt gemaakt. Met onze hulp kan je een bloeiende e-commerce markt aanboren en een nieuwe en gevarieerde klantenkring aantrekken.

Belangrijkste voordelen om via Asendia pakketten te versturen naar Australië

Neem contact met ons op om nog veel meer te weten te komen over onze pakketdiensten en hoe jouw bedrijf en je Australische klanten daarvan kunnen profiteren.

17_HQ_About_Asendia_Handholding_Partnership_icon_white.svg

Een gerust gevoel
dankzij betrouwbare prestaties en tracking wanneer nodig

25x17_Price_Tag.svg

Kostenefficiënt
oplossingen voor pakketjes tot 2 kg en pakketten tot 30 kg

truck.svg

Snelle levering
als dat nodig is of kies voor goedkopere opties als dat de voorkeur heeft

Australië B2C e-commerce rapport 2018

Download dit exclusieve rapport van de Ecommerce Foundation om meer te weten te komen over het e-commerce klimaat, de belangrijkste statistieken en trends in de Australische consumentenmarkt.

Download
19_UK_Destination_Australia_Ecommerce_Report_Cover.jpg

Trends in de Australische Retailmarkt

Online shopping

De Australische e-commerce markt is uitermate gezond en groeit snel, met een nog nooit eerder vertoonde piek tussen 2017 en 2018. De huidige marktpenetratie voor online shoppen ligt rond 17,5 miljoen, met veel online gevestigde en groeiende aanbieders die profiteren van de groeiende vraag naar nieuwe merken, producten en diensten.

Kleding en media

De meeste retail sectoren zijn succesvol in Australië, maar de twee branches die er momenteel bovenuit steken zijn kleding en multimedia (zoals films, games en muziek); maar liefst 84% van de consumenten hebben het afgelopen jaar dergelijke producten aangeschaft. Daarentegen zijn Australische consumenten ‘savvy buyers’ en hebben ze brede interesses. Om die reden zien veel retail sectoren, zoals sport- en outdoorartikelen, meubelen en huishoudelijke producten, hun omzet flink groeien.

Online zoeken in Australië

Meer nog dan klantenreviews, social media en advies in de winkel, gebruiken klanten het liefst zoekmachines in hun zoektocht naar het artikel dat ze willen kopen. Dit stimuleert e-tailers om hun SEO te optimaliseren en ervoor te zorgen dat hun zoekmachine ranking zo hoog mogelijk is. Merken moeten zichtbaar zijn om online succes te hebben in Australië.

Focus op digitale klantervaring bezoekers

De meest succesvolle retailers in Australië hebben een uitgekiend plan voor digitale transformatie waarmee ze grote stappen hebben gezet. De prioriteit ligt nu op het verbeteren van de digitale klantervaring om ervoor te zorgen dat online shopping zo soepel en intuïtief mogelijk verloopt en zo veilig mogelijk is. Het minste dat online merken moeten doen is ervoor zorgen dat hun websites aangepast worden voor mobiel gebruik.

41.4%

Van de populatie is tussen 25 en 54 jaar

17.5m

E-shopper penetratie

73%

Percentage van Australische huishoudens dat vorig jaar online geshopt heeft

Tips voor online succes in Australië

  • Werk samen met betrouwbare experts om je producten te leveren. Australië is ver weg, handhaaft hele specifieke douaneformaliteiten en de bevolking is wijd verspreid over een enorm uitgestrekt gebied, dus kies een bezorgdienst die eersteklas oplossingen biedt.
  • Bied een uitstekende online ervaring aan je bezoekers. Van lokalisatie van online betaalmogelijkheden en valuta, tot het afhandelen van retourzendingen zoals de klant die wenst; er zijn veel aspecten waar je rekening mee moet houden bij het opzetten van een webshop.
  • Focus op de SEO van je website. Australische consumenten gebruiken zoekmachines om internationale webwinkels te vinden, dus zorg ervoor dat je website is geoptimaliseerd om de competitie voor te blijven.
  • Bied deur-tot-deur track & trace aan. De meeste buitenlandse klanten verwachten dat ze hun bestelling continu kunnen traceren, vanaf het moment dat de bestelling is geplaatst tot de bezorging thuis. Maar dat geldt niet voor iedereen. Sommigen zijn bereid iets langer te wachten en vinden tracking niet per se nodig als ze daarmee gratis bezorging kunnen krijgen. Daarom is het belangrijk om beide opties aan te bieden tijdens het bestelproces.
  • En vergeet niet om een uitstekend retourbeleid te bieden. De meest online shoppers lezen eerst het retourbeleid van een webshop voordat ze hun bestelling plaatsen. Dus zorg ervoor dat het proces zowel klantvriendelijk als efficiënt is voor je bedrijf.

Neem vandaag nog contact op met Asendia om te zien hoe wij je kunnen helpen met onze wereldwijde expertise, krachtig leveringsnetwerk en innovatieve oplossingen!