Introductie van Asendia’s e-commerce pakketbezorgingsdienst voor het Midden-Oosten, in samenwerking met Oman Post


Asendia’s exclusieve partnerschap met Oman Post zorgt ervoor dat retailers toegang krijgen tot interessante nieuwe markten in het Midden-Oosten, met unieke mogelijkheden voor e-commerce succes en een enorm groeipotentieel. De Asendia oplossing is inclusief Fully Tracked Goods en Standard Goods door Oman Post.


Met Fully Tracked Goods worden pakketjes bezorgd via het netwerk van Oman Post en partners in de regio. Ons onderzoek heeft aangetoond dat kosten en transparantie de meest belangrijke elementen zijn wat betreft levering. Daarom voorzien we deze efficiënte service ook met tracking door het gehele Midden-Oosten.


Wat betreft goederen met een lagere waarde is het echter ook belangrijk om shoppers de laagste bezorgkosten of zelfs gratis levering te kunnen aanbieden! Met onze Standard Goods-service maakt Asendia ook dit mogelijk. Pakketjes worden via de post geleverd, zonder tracking, maar de levering is nog steeds even betrouwbaar.

De grootste voordelen van onze pakketservice naar het Midden-Oosten

Neem contact met ons op voor meer informatie over onze pakketservice en hoe jij en je klanten in het Midden-Oosten hiervan kunnen profiteren.

17_HQ_About_Asendia_Handholding_Partnership_icon_white.svg

Complete gemoedsrust
met Midden-Oosten experts Oman Post en de internationale specialisten van Asendia

25x17_Price_Tag.svg

Kosten-efficiënt
oplossingen voor verzendingen tot 2 kg en pakketten tot 30 kg

Distribution.svg

Snel en tracked
opties en lagere kosten voor andere postdiensten

Belangrijkste eigenschappen van het Midden-Oosten

Opkomende markten

Profiteer van een relatief jonge e-commerce regio die tekenen vertoont van snelle uitbreiding door spraakmakende deals en partnerschappen, ondersteuning van de overheid en een culturele verschuiving naar online shoppen in de gehele regio. Met een gecombineerde markt van 80 miljard dollar, is e-commerce in het Midden-Oosten in een paar jaar tijd bijna twee keer zo groot geworden.

Minder concurrentie in het Midden-Oosten

Het voordeel van relatief nieuwe e-commerce markten is dat de vijver van online retailers waar je in vist, kleiner is. Dit zorgt voor minder concurrentie en meer ruimte voor jou om je merk in de markt te zetten. Dit zorgt er ook voor dat jouw merk trendsettend kan zijn, afhankelijk van het land waar je je op wilt richten. Ondernemers kunnen bijvoorbeeld Turkse consumenten inspireren om meer internationaal te shoppen of shoppers in Koeweit aanmoedigen om social media te gebruiken om exclusieve deals te pakken te krijgen.

Midden-Oosten heeft een hoog winstpotentieel

Het Midden-Oosten kent een aantal zeer rijke landen met consumenten die veel geld uitgeven en die altijd op zoek zijn naar de nieuwste merken en producten. De regio kent een zeer hoog inkomen per hoofd van de bevolking en veel van die rijkdom wordt besteed aan consumentengoederen en ontspanning. Ga ook de markt van het Midden-Oosten op en krijg zo toegang tot bevolkingsgroepen met een enorm potentieel op het gebied van shoppen.

Internationaal B2C e-commerce rapport 2018

Lees meer over het e-commercelandschap, belangrijke statistieken en consumentenvoorkeuren in de verschillende landen van het Midden-Oosten, in dit exclusieve rapport van de E-commerce Foundation.

Download
19_UK_Destinations_Global_Report_Cover.jpg

Trends in het Midden-Oosten

Stijging in internationaal shoppen

Producten in het buitenland kopen is een trend die momenteel het Midden-Oosten overspoelt. Onderzoek heeft aangetoond dat de helft van al het geld dat online wordt uitgegeven, naar verkopers gaat die afkomstig zijn uit een ander land dan de consument. Daarnaast heeft twee derde van de shoppers die plaatselijk een online aankoop heeft gedaan, het afgelopen jaar ook een online aankoop gedaan in een ander land.

Digitale betaling

In lijn met de stijgende e-commerce markt is het toenemende gebruik van digitaal betalen. Hoewel deze regio enigszins achterloopt ten opzichte van al meer gevestigde markten wat moderne betaalmethodes betreft, laat een groeiend aantal landen cashbetalingen voor wat ze zijn en kiezen ze in plaats daarvan voor online of mobiele betalingen. Er valt nog een inhaalslag te maken, maar de toenemende populariteit van online shoppen betekent dat het geld dat rondgaat in e-commerce, in de toekomst alleen nog elektronisch zal worden afgehandeld, of dat nu via creditcards, PayPal, of andere betaalmethodes zijn.

M-commerce

Een toenemend aantal consumenten in het Midden-Oosten ronden hun online aankopen af op hun mobiele apparaat. 67% van de e-shoppers in Koeweit en Qatar doen aankopen via een mobiel en in Bahrein is dat 52%. Online retailers die zich willen vestigen in deze regio moeten er dus voor zorgen dat ze een betrouwbaar, veilig en mobiel-vriendelijk online bestelplatform hebben. Niet alleen zal dit de verkoop stimuleren, ook zal het in de loop der jaren de zichtbaarheid vergroten en de brand awareness doen toenemen.

Data-management en veiligheid

Veiligheid is van wezenlijk belang voor e-shoppers in het Midden-Oosten. ‘Vertrouwen’ heeft topprioriteit voor online shoppers in deze regio, en is belangrijker dan bezorgingsproblemen of betaalproblemen. Dit wordt veroorzaakt door angst voor cybercrime en schendingen van databeveiliging. Organisaties scherpen hun data-management en beveiliging aan om consumenten gerust te stellen. Om succesvol te zijn in deze regio, moet je zorgen dat je online platform zo veilig mogelijk is.

227m

de totale bevolking van het Midden-Oosten

74%

het percentage internetgebruikers in het Midden-Oosten

$8

de omvang van de e-commerce markt in het Midden-Oosten in miljarden

Tips voor online succes in het Midden-Oosten

  • Werk samen met een bekende bezorgexpert die de regio en de complexiteit ervan kent, van verwachtingen van consumenten op het gebied van bezorging tot inklaringprocessen bij de douane en retourzendingen.
  • Zorg ervoor dat je website geoptimaliseerd is voor mobiel gebruik want zo shoppen veel online shoppers in het Midden-Oosten het liefst. Dus volg het principe van mobile first wanneer je je e-commerce websites voor deze regio ontwikkelt.
  • Verken alternatieve en opkomende markten. Het kan verleidelijk zijn om te blijven hangen bij de meest voor de hand liggende markten, maar als je goed onderzoek verricht, kun je nog wel eens markten ontdekken die met smart zitten te wachten op jouw producten.
  • Zorg ervoor dat je online platform veilig is. Dit is niet alleen een vereiste voor het Midden-Oosten; voor velen in deze regio is internationaal shoppen iets nieuws en zij willen graag signalen van vertrouwen zien.
  • Bied diverse betaalmethodes aan. Ga er niet van uit dat shoppers wel genoegen zullen nemen met betalen via creditcard of PayPal alleen omdat dat ergens anders toevallig ook zo is. Er zijn honderden betaalmethodes beschikbaar dus zoek uit wat wordt aanbevolen voor de landen waar jij je op richt.

Neem contact op met onze internationale e-commerce bezorgexperts voor meer informatie over hoe Asendia je kan helpen leveren aan het Midden-Oosten