4 tips voor het managen van een pakketdienst naar Frankrijk voor premium producten

07 augustus, 2018
2018_NL_4_tips_voor_het_managen_van_een_pakketdienst_naar_Frankrijk_v2.jpg

Als je naar Frankrijk exporteert, is dat een mooie kans om je bedrijf uit te breiden naar een nieuwe en florerende markt waar veel vraag is. Zo hebben ze er een bijzondere voorliefde voor premium merken. Franse consumenten kunnen echter zeer kieskeurig zijn, vooral wat betreft service en levering wanneer ze premium producten kopen.

Ze verwachten niet alleen voordelige prijzen maar ook snelle levering, ook bij het terugsturen van producten. Hoe manage je een pakketdienst naar Frankrijk om te zorgen dat alles goed verloopt? Wij geven je 4 tips voor pakketafhandeling bij export naar Frankrijk.

Gebruik altijd een bezorgservice met tracking, met name bij premium goederen

Bij de aanschaf van duurdere goederen, verwachten Franse klanten een premium bezorgservice. Een bezorgservice met tracking heeft veel voordelen, onder andere blijft de klant zo op de hoogte van de belangrijkste fases van het verloop van de verzending. Dat helpt de navraag van klanten naar hun goederen te verminderen en geeft jou en hen gemoedsrust. Als klanten vanuit het buitenland kopen en een van je doelen het stimuleren van herhaalaankopen is, is het heel belangrijk dat je ze op de hoogte houdt. Dat levert een goede ervaring met jouw bedrijf op en dat verhoogt de kans op een volgende aankoop!

Geef klanten de kans om zelf de leveringstijd te kiezen

Als je de keuze van de levertijd bij de klant neerlegt, vergroot je de kans op een succesvolle eerste levering. Je betrekt klanten zo meer bij het bezorgproces en het helpt om aan de deur te laten tekenen voor pakketten waarbij dit noodzakelijk is. Als je naar Frankrijk exporteert en graag een hoog serviceniveau wilt behalen dan geldt: hoe meer leveringen meteen kunnen worden afgeleverd, hoe beter.

Zorg dat je met retourzendingen kunt omgaan

Wat betreft retourzendingen zijn Franse consumenten een van de meest veeleisende ter wereld. Ze verwachten niet alleen dat de retourservice snel is, maar ook dat retourzendingen snel worden verwerkt. Bij veel bedrijven die uitbreiden naar nieuwe markten, ligt de nadruk erg op de verzending. Maar als je een slechte naam op de lokale markt wilt voorkomen, moet je ook zorgen dat het retourproces in orde is.

Werk samen met een transparante partner

Jouw keuze voor een partner die de fulfilment naar Frankrijk voor je realiseert, kan van grote invloed zijn op het al dan niet slagen van je uitbreiding naar deze markt. Ook als je de bezorging niet zelf verzorgt, moet je altijd de mogelijkheid hebben om cruciale gegevens in te kunnen zien. Dit is vooral van belang als pakketten de grens over gaan. In principe is er geen douane bij de entree in Frankrijk, maar het is belangrijk dat dit goed wordt afgehandeld, mochten pakketten toch gecontroleerd worden. Een transparant en efficiënt fulfilmentbedrijf houdt je op de hoogte zodat jouw klanten dat ook zijn.

Verdiep je nog meer in de Franse markt

Om jouw bedrijf echt klaar te stomen voor uitbreiding naar de Franse markt, hebben wij een introductiegids samengesteld. Hierin vind je alle informatie die je nodig hebt om jouw eerste stappen naar het buitenland te zetten. Download 'm gratis!

De introductiegids voor jouw zakelijke avontuur in Frankrijk

Download de gids

Een zonnig uitzicht op de Eiffeltoren van Parijs om de interessante e-commerce markt van Frankrijk weer te geven