Wat zijn jouw keuzes bij internationale bezorging?

30 oktober, 2018
NL_2018_FTG_blog_4.jpg

Ga je de grens over met je e-commercebedrijf? Dan is de keuze aan bezorgopties groot. Ieder land heeft zijn eigen, lokale postbedrijven en ook wereldwijze bezorgers zijn een mogelijkheid. Binnen die bezorgbedrijven heb je ook nog eens de keuze uit standaard verzendingen en extra services zoals track and trace. Hoe vind je de geschikte bezorgdienst die je klanten én je portemonnee blij maakt? Dat lees je in dit artikel.


Traceerbare zendingen

Tegenwoordig verwachten veel klanten dat ze pakjes en pakketten continu kunnen traceren. Maar als je informatie over status en locatie wilt delen met je klanten, zal je een leverancier moeten inschakelen die tracking biedt. Ook je eigen bedrijfsactiviteiten kun je efficiënter maken door tracking aan te bieden bij internationale bezorging. Je verkleint het aantal vragen van klanten namelijk als zij al automatisch op de hoogte worden gebracht van de whereabouts van hun pakketje of retourstatus.

Postbus of persoonlijke bezorging

Sommige klanten laten het pakket liever op een postbusadres bezorgen omdat ze zo niet zelf aanwezig hoeven te zijn om het in ontvangst te nemen van de koerier of de postbode. Anderen kiezen voor persoonlijke bezorging omdat dit betekent dat het pakket pas als afgeleverd wordt aangemerkt als zij ervoor hebben getekend. In het ideale geval bied je voor internationale verzendingen beide opties aan. Zo kunnen je klanten zelf kiezen en zullen zij minder snel overstappen naar iemand anders voor de dienstverlening die zij willen.

Premium versus budget

De beste internationale bezorgdiensten bieden keuzes die passen bij diverse budgetten. Zo zoek je voor producten van lage waarden waarschijnlijk naar voordelige dienstverlening die toch betrouwbare verzending biedt. Voor de wat duurdere producten kun je dan extra functies toevoegen zoals e-mailmeldingen tijdens het verzendproces. Of misschien wil je premium-opties die volledige tracking en de snelste keuzes garanderen wat betreft levertijden. Een goede internationale bezorgpartner biedt al deze opties aan en helpt je bovendien in het maken van een keuze.

Uitgebreide dienstverlening

Internationale zakelijke zendingen komen in verschillende vormen, van een simpele brief tot de verzending van grote hoeveelheden pakketten. Ook op dit gebied raden we je aan om een bezorgpartner te selecteren die voor iedere pakketvorm een bezorgdienst aanbiedt. Het is onhandig om je brieven via de ene postbezorger te regelen terwijl een ander bedrijf je pakketten afhandelt! Bespreek tijdens het kennismakingsgesprek met je bezorgpartner wat je allemaal denkt te gaan verzenden en wat de waarde is van de brieven en/of pakketten. Waarschijnlijk is er overal een oplossing voor, van de simpele verzending van een brief tot management, pakkettracering en zelfs opslagmogelijkheden.

Wil je meer weten over het succesrecept van internationale e-commerce verzendingen? Download dan onderstaand E-book.

Hoe richt je je e-commerce-pijlen op het buitenland?

Lees er alles over in dit e-book

Download e-book
2018_NL_how_to_optimise_your_ecommerce_internationally.png